Scent marketing

Proč má vůně vliv na kupující?

vůně 2

Také si po letech pamatujete některé vůně? Někteří z nás si i po letech vybaví například nezaměnitelnou vůni závinu a kávy v kombinaci s lehkými tóny šeříkového mýdla z nedělních návštěv v bytě u babičky.

Proto není až tak moc překvapivé, že zatímco 95% zrakových vjemů do roka zapomeneme, u čichových vjemů je ztráta výrazně nižší, a to pouhých 20%.Výzkumy ukazují, že lidé si pamatují 35 % toho, co cítí, ve srovnání s pouhými 5 % toho, co vidí, 2% toho, co slyší, a 1 % toho, čeho se dotýkají .Vliv vůní na kupující se zkoumal již ve třicátých letech minulého století.

V současnosti existuje aroma neboli scent marketing, jehož posláním je optimalizací vůní stimulovat prodej. V naší realitní branži je vůně důležitá při prohlídkách nemovitostí. Proto je důležitým bodem při Home Stagingu. Oblíbená je vůně kávy, čerstvě upečeného pečiva, jablek nebo citronů. Co se týká dalších vůní, které je vhodné použít před prohlídkou domu nebo bytu, měly by být spíše neutrální, např. vůně bavlníku.  A vzhledem k tomu, že se denně nadechneme zhruba 30 000 krát, tak není radno scent marketing podcenit. 

A jaké vůně máte v oblibě vy?